Til info: Appen er ikke være tilgjengelig for Android-telefoner foreløpig.

Hjelpesider

På denne siden prøver vi å svare på de vanligste spørsmålene som kan oppstå ved bruk av appen.

Kontakt oss gjerne om det ikke skulle løse seg. Vi ønsker å lage en app som fungerer godt for alle.

Hilsen Elisabeth og Thor!

For iPhone

Appen låser seg når jeg trykker på kafeer, aktiviteter eller trilleturer

Det er som regel to ting som kan forårsake dette:

1. GPS-en på telefonen din har hengt seg opp.
Løsning: Restart telefonen din.


2. Barseltid får ikke lov til å bruke posisjonen din.
Løsning: Gi Barseltid tilgang til posisjonen din. Se skjermbilder under.

Gå til "Innstillinger" på telefonen din.
Trykk på "Barseltid" i listen med apper.
Sørg for at "Sted" er satt til "Ved bruk".

Husk å lukke appen helt før du åpner den igjen. Dvs. dobbelklikk på hjemknappen og sveip appen opp for å lukke den.


3. Stedstjenester er skrudd av.
Løsning: Skru på stedstjenester. Se skjermbilder under.

‍Gå til "Innstillinger" på telefonen din.
Velg "Personvern"
Sørg for at "Stedstjenester" er slått på.

Husk å lukke appen helt før du åpner den igjen.
Dvs. dobbelklikk på hjemknappen og sveip appen opp for å lukke den.

Det kan også hende at du må restarte telefonen din.

For Android

Appen låser seg når jeg trykker på kafeer, aktiviteter eller trilleturer

Det er som regel tre ting som kan forårsake dette:

1. GPS-en på telefonen din har hengt seg opp.
Løsning: Restart telefonen din.


2. Barseltid får ikke lov til å bruke posisjonen din.
Løsning: Gi Barseltid tilgang til posisjonen din. Se skjermbildene under.

Gå til "Innstillinger" på telefonen din og velg "Programmer".
Velg appen "Barseltid" fra listen.
Trykk på "Rettigheter".
Sørg for at "Posisjon" er skrudd på.

Husk å lukke appen helt før du åpner den igjen. Dvs. bruk firkant nederst til høyre på din telefon og sveip appen til side for å lukke den.


3. "GPS/Sted" er ikke aktivert på telefonen din.
Løsning: Aktiver "GPS/Sted". Se skjermbilder under.

Gå til "Innstillinger" på og velg "Sted"
Sørg for at "Sted" er på, og at "Modus" er satt til "Høy nøyaktighet".

Husk å lukke appen helt før du åpner den igjen. Dvs. bruk firkant nederst til høyre på din telefon og sveip appen til side for å lukke den.

Det kan også hende at du må restarte telefonen din.

Kontakt oss

Trenger du hjelp, eller ønsker å gi oss en tilbakemelding. Alle innspill er til stor hjelp for oss, så send de til oss i skjemaet.
Se også våre hjelpesider for problemløsning.

kontakt@barseltid.no
E-postadressen brukes kun til å svare på innsendt spørsmål/beskjed og vil aldri bli brukt til andre formål. Vi sletter adressen så fort dialogen er avsluttet.
Takk for din tilbakemelding! Vi kontakter deg snart.
Obs! Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen. Takk!